logo
  • Főoldal
  • Rólunk
    • Bemutatkozás
    • Galéria
  • Próbanap
  • Árak, szolgáltatások
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Belépés
  • Foglalás
  • hu
FOGLALÁS
logo
  • Főoldal
  • Rólunk
    • Bemutatkozás
    • Galéria
  • Próbanap
  • Árak, szolgáltatások
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Belépés
  • Foglalás
  • hu
FOGLALÁS
  • Főoldal
  • Rólunk
    • Bemutatkozás
    • Galéria
  • Próbanap
  • Árak, szolgáltatások
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Belépés
  • Foglalás
  • hu
logo
  • Főoldal
  • Rólunk
    • Bemutatkozás
    • Galéria
  • Próbanap
  • Árak, szolgáltatások
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Belépés
  • Foglalás
  • hu
[Home Közösség Vívóterem a Lifotffban?]
Blog
Közösség
[ 2020.12.11. by Liftoff.Belepes 0 Comments ]

Vívóterem a Lifotffban?

Egy magyar startup mobilapplikációja forradalmasíthatja  a találatjelzést a vívásban

 

A Calibur Fencing csapatának tagjai hetek óta elsőként érkeznek és utólsóként távoznak a Lifoffból. Új fejlesztésük célja, hogy a vívás sokkal  elérhetőbb sportággá váljon és kikerüljön a hagyományos értelemben vett vívótermekből. 

 

Ez egy wireless találatjelző rendszer, mely sokkal egyszerűbb, mint a hagyományos találatjelző rendszer. Egyszerű megoldást nyújthat gyakorolni vágyó vívóknak akik a hagyományos találatjelző rendszert nem engedhetik meg maguknak. A COVID csak még jobban felerősítette ezt az igényt.

 

Kákonyi Tibort, a Calibur egyik alapítóját kérdeztük a reggeli  kávénk mellett.

Mesélj a projektről pár szóban 

Egy konkrét termék fejlesztésére álltunk össze: egy okos találatjelző rendszert fejlesztünk víváshoz. Az alap probléma, amiből kiindultunk az az, hogy a vívásban használt találatjelző gépek  fizikailag nagyméretű, nehéz szerkezetek, amik vezetéken keresztül csatlakoznak a vivó fegyveréhez és emiatt a használata is nagyon bonyolult. Vannak vezeték nélküli rendszerek, de ezek nagyon drága megoldások és igen pontatlanok. A mi célunk, hogy olyan innovatív megoldással helyettesítsük, ami szoftver alapú, azaz egy mobil applikáció seígtségével valósítjuk meg a találatjelzést, ami bármilyen tetszőleges hétköznapi digitális eszközön futhat, okostelefonon vagy tableten, ami bluetooth-on keresztül kommunikál egy kis hardvereszközzel, amit a vivófegyverhez csatlakoztatunk és az küldi találat esetén a jeleket az applikációnak.  Ami még ebben igazi újdonság a vívó számára, hogy az eredmények közvetlenül

elmentődnek az appon, aminek köszönhetően a sportoló teljesítménye, fejlődése nyomonkövető lehet. 

Az eszköz csak edzéshez használható vagy cél, hogy majd versenyeken is átvegye a találatjelző rendszerek szerepét? 

Hosszabb távon szeretnénk, ha a sportág minden szintjén tudnánk alkalmazni, de első körben amíg nem működik tökéletes stabilitással, pontossággal, addig egyelőre edzés körülmények között képzelhető el a használata. 

Hogy áll össze a csapat? Ki honnan jött? 

Attól függ kit tekintünk a csapat tagjának, ez dinamikusan változik. A szigorúan vett alapítók hárman vagyunk: Nagy Ádám, a Kovács Andris és én magam. Andris, villamosmérnök, én mobil app fejlesztő vagyok, Ádám data scientist, ő most a PhD tanulmányai miatt egyidőre visszavonult a napi aktív munkától. Ismertük egymást személyesen is  a projekt indulása előtt és az volt a projekt indíttatása, hogy korábban mindhárman aktívan vívtunk. Nyáron csatlakozott hozzánk Tanács Ferenc, ügyvéd és Varga Valentin, menedzser, most az ő vezényletével halad a projekt, ami nagy szintlépést hozott a projekt életébe. Illetve néhány hete megint bővültünk  Szőke Ádámmal, ő gépészmérnök, aki még most integrálódik a csapatba. 

Miért pont a vívás? 

Személyes élmények adták az indíttatást, én magam 10 éven keresztül vívtam, párbajtőröztem. Andris is majdem egy évtizeden keresztül kardozott. Szóval maga az ötlet túl kézenfekvő volt, hogy miért ne lehetne app-pal megvalósítani a találatjelzést aztán később találtam meg az érzelmeken túlmutató motivációt is. Én  Devecserből Ajkára jártam suliba,  vívni pedig Tapolcára, ami rengeteg utazással járt és ez megnehezítette azt, hogy a vívó pályafutásom sikeresen folytatódjon aminek a fő oka az volt, hogy az infrastruktúra nagyon nehezen elérhető a sportághoz.  Ez a személyes élmény motivált, és a terv az volt, hogy a  mi eszközünkkel elérhető áron bárki vivótermet tud varázsolni bármilyen helyiségből. 

Most hogy áll a projekt? 

Két hete sikeresen teljesítettük és lezártuk az első 3 hónapos fejlesztési fázist. Ennek az időszaknak  az volt a célja, hogy előkészítsünk egy nagy szabású béta tesztelést, Valentin kapcsolatba lépett világszerte számos vívóklubbal.  A vívóklubok visszajelzései nagyon pozitívak, kiválasztottunk 20 vívóklubot, akik a következő egy hónapban aktívan tesztelik majd a prototípusokat az edzéseiken és a folyamatos visszajelzésekkel segítik a termékfejlesztést. Ami fontos, hogy ők már hajlandóak voltak ezért fizetni, ami validálja a koncepció üzleti oldalát is.  Ezalatt az egy hónap alatt hasznos visszajelzéseket gyűjtünk és a visszajelzések alapján fejlesztjük ki a végleges, kereskedelmi forgalomba hozható terméket. 

Ezt mikorra tervezitek? 

Most még egy hosszabb, több hónapos folyamat lesz, még egy hasonló bétatesztelő kört csinálunk, amely során terveink szerint már nem csak párbajtőrre, hanem legalább egy másik fegyvernemre is működni fog a rendszer.

Más hatása van a COVID-nak a projektre? 

Részben nehezíti a tesztelést, de részben meg pont teremt egy extra szükségletet, hogy a vívást kivigyük a hagyományosan vett vívóteremből. 

Mi a célotok a projekttel rövid és hosszútávon?

Azt szeretnénk, hogy forradalmasítsuk a találatjelzést a vívásban. Ahogy nézegetjük a nagyobb márkák kínálatát, csomó olyan termékük van, amit mi a szoftverbe beépíthető okos funkciókkal ki tudunk váltani úgy, hogy ha elég gyorsak vagyunk akkor szerintem jó esélyünk van, hogy elterjedjen világszerte. 

Miért egy közösségi irodát választottatok? 

 A fő motiváció az volt, hogy az előző helyen nagyon korlátozott volt időben a rendelkezésre állás. Egy startup sokkal dinamikusabban kell hogy működjön, mint ahogy a normál reggel 8-5-ig tartó munkaidő. Sokkal kiszámíthatatlanabb az is, hogy mikor mennyit kell dolgozni. Az nagyon fontos szempont volt, hogy hétfőtől vasárnapig bármikor be tudjunk jönni az irodába, mert hardvert is fejlesztünk, a munkát nem lehet teljes egészében távmunkában végezni. A csapatmunka is hatékonyabb így, hogy egy térben vagyunk. 

Ami még a közösségi iroda nagy előnye, hogy leveszi az iroda fenntartásával kapcsolatos feladatokat a vállunkról, így a cég igazi tevékenységére tudunk 100%-ban fókuszálni. Illetve, maga a Liftoff nagyon jó helyen van és könnyen megközelíthető, nagyon kellemes légkörrel. 

Video: https://youtu.be/Jhc3LRwip6g

Facebook: https://www.facebook.com/calibur.fencing

Webpage: www.caliburfencing.com

1 Kedvelés
A Liftoff a legjobb közösségi irodák között.A Liftoff a legjobb közösségi irodák között.
Hogyan lehet túlélni a lehetetlent?Hogyan lehet túlélni a lehetetlent?

Related Posts

Közösség
[ 2021.01.05. ]
Hogyan lehet túlélni a lehetetlent?
Közösség
[ 2020.12.11. ]
Vívóterem a Lifotffban?

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Keresés

Legutóbbi események

  • Hogyan lehet túlélni a lehetetlent?
    Hogyan lehet túlélni a lehetetlent?
    [2021.01.05.]
    Azzal, hogy egy teljes évre leáll az iparág ,...

Archívum

  • 2021 január
  • 2020 december
  • 2020 június
  • 2020 március
  • 2019 november
  • 2019 október
  • 2019 augusztus
  • 2019 július
  • 2019 május

Kategóriák

  • Hírek
  • Közösség
  • Uncategorized @hu

Galéria





Címkék

coworking coworking iroda interjú iroda iroda szolgáltatás irodák közösség közösségi iroda rendezvényterem tárgyaló tárgyaló szolgáltatás

[1 NAPOS PRÓBANAP]

INGYENES

LIFTOFF

Foglalás most

A Liftoff coworking iroda Budapest pezsgő negyedében, a 6. kerület területén, a Nyugati Pályaudvarhoz közel vár Téged, ahol a közösség inspirál és feldob. Tárgyaló foglalás online, közösségi iroda szolgáltatás.

Adatvédelmi tájékoztató

Facebook

Kapcsolat

Liftoff Coworking Iroda

Cím: 1066, Budapest,
Weiner Leó utca 4.

Telefon:
+36-30-625-87-09
+36-30-625-87-38

Email: info@liftoff.hu

Nyitva tartás:
Hétfő-Péntek: 09:00-17:00

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elolvastam és elfogadom az azadatvédelmi irányelveinket.

Ellenőrizzük a bejövő postafiókunkat vagy a kéretlen levelek mappáját a feliratkozás megerősítéséhez.

Minden jog fenntartva © 2019 Liftoff Coworking Közösségi Iroda
Weboldal készítés: AdNet Media Kft.

Sütik E honlap megfelelő működéséhez néha „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, ahogy azt más nagy webhelyek és internetszolgáltatók is teszik.
Cookie-k elfogadása
Olvasson többet
  • huMagyar